Alweer het weer en een jaartje meer - Reisverslag uit Ravenna, Italië van clemaria - WaarBenJij.nu Alweer het weer en een jaartje meer - Reisverslag uit Ravenna, Italië van clemaria - WaarBenJij.nu

Alweer het weer en een jaartje meer

Door: Marianca

22 Juni 2013 | Italië, Ravenna

Waren we vorige week nog van plan om naar Ferrara te verkassen voor een kleine week: de weersverwachting maakte dat we dat snel veranderden en bleven waar we waren, aan de kust. Het is hier steeds rond de 30º met de zee en het zwembad binnen bereik en altijd wel een klein briesje. In Ferrara zou het zeker 6º warmer zijn, geen zee, geen zwembad en in het binnenland ongetwijfeld minder wind. Maar Ferrara wilden we wel graag zien en daar hebben we een klein dagtochtje van gemaakt met de fietsen mee zodat we daar in de stad van de ene naar de andere bezienswaardigheid konden fietsen. Heerlijk in “La citta della bicyclette”
Comacchio, waar we vorige week al waren geweest, wilden we graag nog eens bezoeken maar nu de lagune eronder om flamingo’s te zien. Eerst lopend, waarbij we ze heel in de verte wel zagen en vandaag nog met een boottochtje, wat in die zin teleurstellend bleek, omdat we niet dichterbij kwamen dan lopend al gelukt was. Wel zagen we ze geregeld vliegen: letterlijk nu terwijl figuurlijk ook weleens voorkomt.
Graag hadden we ook het museum van Remo Brindisi bezocht, maar op maandag bleek het alleen op zaterdag en zondag open en op zaterdag om 13.00u bleek het vervolgens tussen 12.30 en 15.30u gesloten. Dan niet. We komen zeker nog eens terug in deze streek.
En dan was er ook nog een verjaardag. Heel onverwachts luister bijgezet door familie die een feestelijk ontbijt door Cleem verzorgd meemaakte en’s avonds zorg droeg voor een heerlijke barbecue in werkelijk fantastisch weer en omdat er de vorige ochtend heel vroeg was gespoten tegen alle muggen, redelijk prikvrij.
Voor de komende week stond Trento op ons programma. Gekeken op de weersverwachting en wat bleek? Voor ’s nachts zouden we het winterdekbed weer tevoorschijn moeten halen en voor overdag de lange broeken, vesten en lange mouwen! Daar hebben we geen zin meer in, nadat we al zoveel tijd gewend zijn aan zomer. Het wordt dus toch Gardameer, want daar duurt de zomer voort met waarderingen van negens en tienen.
Nog eventjes. Dan zullen we weer moeten wennen aan de kennelijk ongebreidelde voortgang van het kwakkelweer in Holland al zullen we al ons best doen om beter weer mee te nemen in de disselbak.

foto's:
1 lagune van Comacchio
2. ferrara, fietsstad
3. zie ze vliegen
4. verjaarsontbijtje

• 23 Juni 2013 - 21:40

P&S:

Gezellig hoor zo'n onverwacht bezoekje van familie op je verjaardag.

Geniet maar van het mooie weer hier was het weer dramatisch het weekend, behalve als je van regen houd.
    Eigenlijk is mijn advies gewoon te blijven waar het mooi weer is want hier hebben we de moed een beetje opgegeven.
    Bart is dit weekend met onze Camper op pad en is begonnen in Drenthe waar o.a. Enschede geheel onder water stond maar gelukkig heeft de fam een museumjaarkaart en daar is al veelvuldig gebruik van gemaakt de laatste dagen. Dit is nog het beste vetier hier.
    Zelf heb ik het Blokarten met windkracht 6 wel overleefd maar was natuurlijk hilarisch en moest een dag later nog bijkomen van het lachen, hoesten en daarna een dag bijkomen zo benauwd had ik het er van gekregen,

Nu geniet nog even en nogmaals je mist hier niets dus ......................

Lieve groetjes,

R&P