Het Gardameer, de laatste Italiaanse stop - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van clemaria - WaarBenJij.nu Het Gardameer, de laatste Italiaanse stop - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van clemaria - WaarBenJij.nu

Het Gardameer, de laatste Italiaanse stop

Door: Marianca

29 Juni 2013 | Italië, Peschiera del Garda

Gekozen omdat het weer er veel beter is dan aan het Levicomeer, noordelijker. Zondag de 23ste kwamen we aan op de camping van onze keus in Peschiera en wat krijgen we te horen? Vol! Dat hadden we nooit bedacht maar gelukkig was men zo vriendelijk even te bellen naar Bella Italia en daar bleek nog wel wat plek. Niet zo heel vreemd, want deze camping is een dorp op zich met alleen al 400 toerplaatsen en dat beslaat hooguit een vierde van het geheel. We staan nu dan ook aan Via Liverpool nr 9, bijna bij het meer en als je een erg luie toerist bent hoef je het terrein niet af want er is alles, tot zelfs een flappentapper toe.
Zo lui zijn we echter niet, dus toch maar naar Verona gereden om kaartjes voor de opera te bemachtigen, maar wat we wilden bleek al uitverkocht.
Een ander uitstapje leidde naar Borghetto, volgens de informatie een van de 100 mooiste dorpen van Italië en hoewel we dat niet kunnen controleren was het inderdaad een mooi dorpje aan de rivier de Mincio.
Hoewel het weer grotendeels goed te noemen is, hebben we toch ook een typisch Gardadepressietje meegemaakt: een regen-, hagel- en onweersbui zoals we al die 3 maanden niet hebben gehad! Daarmee was de luifel wel weer mooi schoon gespoeld. Elk nadeel hep su voordeel.
Morgenvroeg vertrekken we en reizen via de Brenner door Oostenrijk en Duitsland rustig in een paar dagen naar huis.
Dit was dus het laatste verslag. Alle trouwe lezers bedankt. Bedankt voor de reacties en het ons op de hoogte houden van met name het weer thuis. We hebben gerede hoop dat we de zomer bij thuiskomst aantreffen, maar zo niet: dan zijn er binnen niet al te lange tijd weer nieuwe verslagen.
Foto's:
1. Gardameer
2. Borghetto

• 29 Juni 2013 - 12:28

Paul:

Het weer wordt beter, tijd om naar huis te komen.

• 29 Juni 2013 - 20:39

R&P:

Laatste loodjes dus, maar gezellig kunnen we weer een keer in levende lijve afspreken.
    Wij hebben volgend weekend kijkers in Oostenrijk, zijn er zelf niet maar onze overburen nemen de taak van ons over, scheelt toch weer een kleine 2000 km rijden. Zijn benieuwd.
    Toch wel weer even lekker om thuis te zijn denk ik, en inderdaad bevalt het niet dan pak je de boel weer in en hop volgende avontuur. Heerlijk hoor.
    Ik zou zeggen, geef ff een belletje als jullie thuis zijn dan spreken we weer wat af.
    Groetjes P &S

• 30 Juni 2013 - 22:13

Stef En Wil:

Een voorspoedige terugreis. Bedankt voor de leuke en interessante verhalen.
    W en S