De klus geklaard! Nazomeren kan beginnen. - Reisverslag uit Domme, Frankrijk van clemaria - WaarBenJij.nu De klus geklaard! Nazomeren kan beginnen. - Reisverslag uit Domme, Frankrijk van clemaria - WaarBenJij.nu

De klus geklaard! Nazomeren kan beginnen.

Door: Marianca

16 September 2013 | Frankrijk, Domme

Zondag 7 september was het aangenomen klusje geklaard en genoten we nog 2 dagen van het schoon van de Dordogne. We bezochten o.a. een ganzenfokkerij waar we een rondleiding kregen in rap en onverstaanbaar Frans. Het leverde aardige foto’s op, maar om nou te zeggen dat we er wijzer van geworden waren?
Voor het bezoeken van de tuinen van Marquessac hadden we gelukkig geen uitleg nodig, al kregen we er daar wel een keurig in het Nederlands. Zo kon het dus ook.
Woensdag reden we in oostelijke richting met prachtig weer. Alleen bij Millau reden we een stukje tolweg maar over die fantastische brug was dat geen straf en daarna overnachtten we in Le Vigan. Volgende dag tot Nimes nog routes departemental, maar daarna snelweg naar Frejus waar we om 13.oou aankwamen; net op tijd om heerlijk te lunchen met Rob en Paula en Wim. Prachtig weer, mooie plek, leuk gezelschap: wat wil een mens nog meer?
Natuurlijk merk je wel dat we richting herfst gaan: het is later licht en vroeger donker, maar we eten nog alle avonden buiten!
En denk nou niet dat het overal leeg en verlaten is. Zaterdag naar St. Tropez staan de parkeerplekken langs het strand allemaal vol en is het in BB’s woonstee allemachtig druk. We hebben er een bootje uitgezocht van zo’n 25 meter en daarna even gekeken naar een aardige villa maar het was allemaal onder de 3 miljoen en dat vinden we te minnetjes. Dus we houden het voorlopig nog maar bij de caravan.