De laatste week gaat in - Reisverslag uit Peynier, Frankrijk van clemaria - WaarBenJij.nu De laatste week gaat in - Reisverslag uit Peynier, Frankrijk van clemaria - WaarBenJij.nu

De laatste week gaat in

Door: Marianca

13 Oktober 2013 | Frankrijk, Peynier

Afgelopen week vanuit Peynier naar Aix- en- Provence geweest terwijl dat eigenlijk Marseille had moeten zijn. (??) Plan was om dat met de trein te doen en dat moest vanaf Gardanne, maar toen we daar geparkeerd hadden en ons meldden aan het stationsloket om 9.40u bleek de volgende trein pas om 11 uur te gaan en aangezien Gardanne niet interessanter is dan Lutjebroek, hebben we die beker aan ons voorbij laten gaan. Aix was weer heel plezierig, als je alle opbrekingen en parkeerproblemen snel vergeet.
Marseille bezochten we toen toch maar, tegen elke raadgeving in, per auto en dat ging werkelijk prima dankzij Tom die ons feilloos naar de parkeergarage onder het Hotel de Ville bracht. Ons motto, “zie er niet uit als toeristen”( driekwart broek met zakken op de meest vreemde plekken, Jezussandalen, rugzakje, kaart in je hand en fototoestel op je buik) lijkt nog steeds prima te werken. We werden op geen enkel moment en in geen enkel steegje onheus bejegend; zelfs niet bekeken!
Wat we vooral wilden zien was het nieuwe Mucem aan het uiterste uiteinde van de Vieux Port. Dat was geen teleurstelling. Prachtig gebouw op een prachtige plek. De wandeling naar Notre Dame de la Garde met een fantastisch uitzicht over de stad was een pittige en kwam in de plaats van de rondjes hardlopen van Cleem en mijn zwemrondjes, want het zwembad hier is gesloten en een nieuw looprondje is er niet ( meer) van gekomen..
Het weer? Veel beter dan in Nederland, dat is zeker. Zelfs deze week nog in bikini gelegen, maar de ochtenden zijn fris tot zeker 10 uur en zo tegen 4 uur is het weer tijd om naar binnen te gaan. S’Avonds en ’s morgens genieten we al van de voordelen van een vorstverdrijver, die zonder geluid te maken onze voeten warm en onze neus droog houdt.
De komende week nog een marktje pakken, Fondation Vasarely bezoeken in Aix, misschien zelfs een baantje over de golfbaan lopen en dan vrijdag vertrekken richting Beaune, zaterdag verder naar Luxemburg en zondag de laatste kilometers naar huis, waar we dan toch wel weer een tijdje denken te blijven. Dit was dus ons laatste verslag voor maaaaaanden.

• 13 Oktober 2013 - 20:05

R & P:

Hallo, zo de laatste week alweer. Ja het weer is hier bar en boos, zulke plensbuien!!!!
    Had al wel gezien dat het ook bij jullie wat minder was maar als je toch nog een aantal zon uren op een dag het valt het zeker mee. Inmiddels heeft onze camper ook zijn beurt gehad en werkt alls weer feilloos. Maar we brengen hem morgen maar naar de stalling met deze luchten wordtnhetnhem niet meer.
    Oudjes ieder hun eigen plekje, de kids 3'v Bob weer te logeren gehad dus vervelen is er niet bij hoor. Zijn ook al wat verder met onze tour volgend jaar, ja je kan maar voorpret hebben.
    Staan jullie nu zo ongeveer alleen op de camping? In ieder geval zal het buiten dat fietsevenement ook daar wel een beetje klaar zijn en moet Jeff zuidelijker trekken om het nazomer gevoel vast te houden, of lekker naar huis en je opmaken voor de sfeermaanden in jullie mooie appartement. Om daar natuurlijk ook jullie volgende tour weer uit te werken. Goede reis terug en tot snel in Nederland dan maar weer.

• 14 Oktober 2013 - 13:55

Rob:

Wat gaat dat hard hé, maak er nog een hele leuke week van. We gaan gewoon weer snel iets afspreken en natuurlijk de gronstof voor de Limoncelo overdragen. Kan Clemens gelijk weer Moonchiner gaan spelen!!!

Tot snel Rob

• 14 Oktober 2013 - 22:51

Stef En Wil:

Ja, aan alles komt een eind. De eerste kerstmarkt is al geopend en de discussies over wel of niet zwarte piet zijn al bijna dagelijkse kost. Lekker Hollands. Je rolt er zonweer in. Dus bereid je maar voor. Goede reis terug. Dan spreken we elkaar weer. S en W