Van zee en zilt naar suikerzoet - Reisverslag uit Pineto, Italië van clemaria - WaarBenJij.nu Van zee en zilt naar suikerzoet - Reisverslag uit Pineto, Italië van clemaria - WaarBenJij.nu

Van zee en zilt naar suikerzoet

Door: Marianca

Blijf op de hoogte en volg

08 Juni 2013 | Italië, Pineto


Ten zuiden van Pescara ligt de trabocchikust. Een trabocco is een stakerig bouwsel aan de kust met een enorm visnet eraan, waardoor de vissers niet de zee op hoefden. Nu worden een aantal van die trabocchi gebruikt als visrestaurantjes en dat wilden we natuurlijk wel beleven.
Een menu was er niet om uit te kiezen; eten wat de pot schaft. In zo’n 2½ uur tijd kregen we 10 verschillende kleine vishapjes met natuurlijk een heerlijk glas wijn erbij. Het was prachtig weer en we hadden een mooi plekje met het voortdurende geluid van de golfjes onder ons.
Een zilte belevenis.
Het werd onderhand ook weer eens tijd om te verkassen en woensdag vetrokken we naar Assisi. Onderweg een klein buitje maar sindsdien ook weer prachtig weer. De camping ligt 5 km van Assisi af en is met de fiets goed te bereiken, behalve de laatste klim die zo steil is dat het lopend al voelt als een oefenronde voor een klipgeit, maar de stad van Franciscus is al die moeite wel waard met een enorme concentratie van kerken en kloosters, monniken en nonnen.
Alleen die “” religieuze”merchandising! Een mooi Franciscaner habijt of een zwart overhemd met wit boordje is nog tot daar aan toe, maar wat moet je met een lichtpaars plastic franciscusbeeldje met glimmertjes of een keramiek hart met dito doornenkroontje?
Met zoveel zoetigheid om ons heen hebben we ons voor het eerst sinds 6 april bezondigd aan iets lekkers bij de koffie; een dolce. Stonden geen prijsjes bij, maar ach wat zal zoiets nou kosten? Ze waren lekker, maar voor de prijs hadden we 10 mensen kunnen voorzien van een tompouce van de Hema, maar die kennen ze hier niet.
In de buurt ligt ook nog het Middeleeuwse Spello en ook Perugia is nog een bezoek waard en als we dat hebben gedaan trekken we weer wat noordelijker richting Bologna, Ferrara en Ravenna.
de foto's:
1. trabocco
2. inktviscarpaccio
3. the 2 of us
4. Assisi
5. zoete bidprentjes
6. Franciscus in paars

  • 08 Juni 2013 - 22:10

    Paula:

    Hallo, wij ook weer terug uit Magdeburg, waar het koud en stormachtig weer was met gigabuien. Trouwens de camping in Oostenrijk is ook geëvacueerd geweest. De weg naar strub is over een groot deel weggevaagd. Men was bang dat de dijk het niet zou houden. Gelukkig is dat niet gebeurd. Spannend was het wel. Zondag zijn we vanwege het weer richting Nederland gagaan want zowaar daar was het aardig. In bad Bentheim gestopt en daar het kasteel en omgeving bezocht, leuk stadje en mooie omgeving. Maandagmiddag weer terug omdat wij dinsdag weer aan de arbeid moesten.grrrr. O,sorry. We moeten natuurlijk blij zijn dat we nog werk hebben. Afijn in ieder geval genieten we zo veel mogelijk want om ons heen veel narigheid. Zo heeft Jolanda nu ook nog eens Leukomie erbij, ja daar wordt je dan wel weer even met de neus op de feiten gedrukt. Heerlijk weer dit weekend en hard gewerkt vandaag, zoals de gezamenlijke tuin ontdaan van onkruid en onze camper gewassen. Heerlijk buiten gegeten en nu vroeg ons mandje in. Morgen lekker vroeg eruit met de hondjes en Michelle heeft haar eerst balletuitvoering dus de avond is ook weer ingevuld. Jullie beleven genoeg zo te lezen, en wij genieten van jullie verhalen en reizen zo toch een beetje mee. Onze buurtjes reizen door Schotland en die hebben ook een site dus wij volgen diverse trips. Volgende week gaan wij ook weer het weekend op pad als het weer tenminste mee wil werken. Nu groetjes tot de volgend keer. Ciao P&R

  • 09 Juni 2013 - 10:33

    Loet:

    Gisteren nog met Hanneke een verse kabeljauw naar binnen gewerkt en dan zie ik dat.
    Begin gelijk honger te krijgen. Ik zou daar me eigen vier slagen in de rondte kunnen vreten.
    Maar goed volgende week in Frankrijk zullen we ook ons best kunnen doen. Ik neem ieder geval de hengels mee.
    Verder een goede trip en tot horens. L & H

  • 09 Juni 2013 - 13:53

    Jaap:

    Het gaat jullie goed zo te zien. Ligt t aan de foto of heeft Cleem idd een dikkere ... kop dan n paar maand geleden? Zo'n carpaccio hoef je mij niet voor te zetten hoor. Het zal wel smaken, misschien is t zelfs overheerlijk, maar m'n ogen denken daar echt anders over.
    Wat moet ik me - qua aantal en dichtheid - voorstellen bij die trabocco's?
    Tijdens n fietstocht over ons prachtige Groninger land verloor Tineke door een steen op de weg even de controle, raakte mij, waarna ik in de berm min of meer tot stilstand kwam om vervolgens met fiets en al het steile talud af te donderen het twee meter lager gelegen slootje in. Van schoenen tot schouders zeiknat en onder de modder, lijf en fiets lichtelijk gehavend. Indien jullie je r n beeld bij kunt vormen is enig leedvermaak niet te vermijden, maar dan heb ik je het ergste nog niet gemeld ... mijn camera is ten gevolge van de te water lating 'total loss'.
    Treuren heeft weinig zin en dus hebben we de prachtige fietstocht volgens planning voortgezet.
    Onderweg was prachtig nog fotogenieker dan ooit, maar helaas ... niet te fotograferen.
    Het is nu de vraag of T's verzekering de schade gaat vergoeden. .... spannend

  • 09 Juni 2013 - 23:20

    Lia:

    Ja, dat is elke week toch weer leuk om jullie via het internet op deze manier te volgen. Ik had jullie die uitnodiging voor dicks verjaardag gestuurd, omdat ik de datum niet in mijn hoofd had wanneer jullie terug komen. Maar die borrel houden jullie tegoed op dicks 65e verjaardag. Hij is inmiddels weer hard aan het trainen voor de 4-daagse. Gaat lekker. Of ik hem dit jaar in Nijmegen ga inhalen weet ik nog niet. Hangt even af hoe mijn pootje zich houdt. Het gaat wel steeds beter, maar op de plaats waar mijn kuitbeen gebroken is geweest is het nog vaak au-au. Maar verder gaat alles helemaal okay met mij.
    Ik wens jullie voor komende week veel zon en plezier toe en geniet ervan.
    Alle goeds, X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Pineto

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Oktober 2013

De laatste week gaat in

06 Oktober 2013

Tour de Nostalgie

27 September 2013

Qui, the fuck, is Youp de la Barriere?

16 September 2013

De klus geklaard! Nazomeren kan beginnen.

07 September 2013

Nazomeren in Frankrijk

Actief sinds 30 Maart 2013
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 32805

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: