50 tinten grijs - Reisverslag uit Delft, Nederland van clemaria - WaarBenJij.nu 50 tinten grijs - Reisverslag uit Delft, Nederland van clemaria - WaarBenJij.nu

50 tinten grijs

Door: Marianca

13 April 2013 | Nederland, Delft

Kijk: nu heb ik ieders aandacht, alleen, niets is wat het lijkt, want wij zijn waarschijnlijk twee van de weinigen die dat boek nog niet gelezen hebben.
50 tinten grijs van de luchten die we in de afgelopen week boven ons zagen en de eerlijkheid gebiedt te melden dat we toch ook wel wat tinten blauw hebben gezien, maar grijs overheerste.
Grijs ook van het asfalt: zo’n kleine 1100 kilometers vanaf huis met 6 stops.
Het grijs van een werkelijk prachtig geluidsscherm bij Fribourg en het grijs van het water van Lac Leman.
Grijs van het staal van het bijzondere Zentrum Paul Klee in Bern, ontworpen door Renzo Piano en grijs van onze nieuwe luifel die we nu voor het eerst hebben staan, hier aan het Lago Magiore, waar we minstens 5 dagen willen blijven.
Ons plan was Aosta, maar de weersverwachting daar was zoals het was toen we Delft verlieten: KOUD! En als er iets is waar we geen behoefte meer aan hebben dan is het wel kou.
Dus hebben we de route verlegd en zijn via Sion ( en bijna Nax voor ingewijden) naar de Simplon gereden.
In het dal waar we doorreden stonden heel veel fruitboompjes al in bloei, roze en wit, maar er lag ook nog heel veel sneeuw op de bergen. In Visp, vlak voor de Simplonpas konden we op de camping voor het eerst heerlijk een paar uurtjes buiten zitten in de zon!
De route over de Simplonpas was van een ongekende schoonheid in vooral vele tinten wit van de sneeuw en tinten blauw van de lucht..
Overigens hadden we er ook voor kunnen kiezen om auto en caravan in Brig op de trein te zetten en in 20 minuten door een lange tunnel naar Italië gereden te worden: hel veilig, snel en voor Zwitserse begrippen nog redelijk goedkoop ook, maar dan hadden we een prachtige rit gemist.
De camping is wat je kunt verwachten in Italië: kriebelplekjes hutjemutje op elkaar. We zitten gelukkig aan de buitenste rand vlak langs het meer en de privacy lijkt gevonden te worden in het elkaar niet begroeten; m.o.m. negeren van elkaar; als ik je niet begroet, ben je er niet.
Onze buren, een gezin met veel kinderen, zijn Beatlesfans. Dat is goed hoorbaar. Gelukkig maar want het hadden ook de SexPistols kunnen zijn. Onze hoop is dat ze morgen allemaal massaal weer naar bv Milaan verkassen omweer lekker te werken en naar school te gaan.

• 13 April 2013 - 16:34

Loet:

Ik heb bijna medelijden. Morgen wordt het hier 20 graden en de voorspellingen zijn niet slecht ook voor het hoge noorden.
    Dus wat let je. In pakken en naar boven rijden.
    Groetjes
    Loet

• 14 April 2013 - 11:15

Wim:

Ja, zelfs 22 graden wed voorspeld, maar........ wel het advies om lang in bed te blijven,zodat je de passerende regen niet zou opmerken. Het is nu elf uur en het regent nog steeds, dus kom maar niet terug. Als jullie zo stukjes overslaan ben je weer snel terug ! Wandelen in het Aostadal moet toch heel mooi zijn. Op welke camping zijn jullie nu aangeland ? Maar OK, dan nu bij de Vallei van de spazzacamino: de schoorsteenvegertjes !:de Vallemaggia, het dal van de Maggia. Een dal, waar de oerknal net geweest is, zo doet de Maggia zijn werk. Misschien een uitstapje naar Mogno voor de San Giovanni Battista van Mario Botta. Of naar de Val Verzasca en genieten van de Verde Acqua.
    Rustig aan kan ook en dan via Milaan naar portofino. geniet maar lekker.

• 14 April 2013 - 11:45

Harriet:

De 50 tinten zijn we hier al lang gepasseerd, de nuances grijs zijn die grens vast over gegaan. We wachten gretig op een zeer zonnige middag (22 graden???) en zijn benieuwd.
    Wat zitten jullie nu op een ongetwijfeld mooie plek: Lago Magiore, goede herinneringen aan.......
    Grappig, Marianc, dat je Nax vermeld.........volgens mij in een ver verleden geskied in de ochtend en in de middag in tropische temperaturen op het balkon gezeten.
    Geniet lekker van al het mooie daar! Liefs, Harriet

• 15 April 2013 - 17:11

Corry Van Der Helm:

Wat jammer nu van die grijze luchten, hier schijnt al een paar dagen de zon. De temperatuur is heerlijk. Gisteren zelfs 20 graden en vandaag ook een heerlijke zonnige dag. We kunnen nog wel niet in bikini.maar we zijn tocht zeer tevreden met deze weersomstandigheden.

Verder is alles goed hier
    groetjes Corry