Met een wagen volgeladen - Reisverslag uit Delft, Nederland van clemaria - WaarBenJij.nu Met een wagen volgeladen - Reisverslag uit Delft, Nederland van clemaria - WaarBenJij.nu

Met een wagen volgeladen

Door: Marianca

08 April 2013 | Nederland, Delft

zijn we vandaag om half 1 vertrokken met 9º en de belofte van eindelijk lente in de lucht.
De afgelopen week was gevuld met boodschappen doen om de elementaire spullen bij ons te hebben, schoonmaken in huis, want je wilt toch niet, als je onverhoopt nooit meer thuis komt, dat men denkt: “wat een stelletje viespeuken waren dat”, caravan ophalen en vullen met van alles; van wc papier tot luie stoel en hangmat.
We vertrokken dus met een heerlijk zonnetje, maar zagen de temperatuurmeting in de auto geleidelijk zakken naar 3º , waarbij het voertuig een “ice warning” geeft. Toen waren we inmiddels wel al onder Koblenz en bijna bij onze eerste stop.
Even voor half 6 reden we de camping op, vergezeld door wintersporters op de terugweg naar huis.
Het weerbericht meldt hier dat komende week de lente ook in Duitsland zal beginnen! Daar vertrouwen we dan maar op en zo niet: dan zakken we gewoon wat sneller zuidwaarts.
Het plan is nu om morgen door te reizen naar Freiburg, daar een paar dagen te blijven . Dan verder naar Bern, waar genoeg te doen en te zien is voor een aantal dagen en vervolgens naar Aosta waar we heerlijk wandelweer hopen te hebben. Dan is het inmiddels wel weer zaterdag en melden we ons weer.
Dan zitten er vast foto’s bij. Nu is er nog niets wat waard was vastgelegd te worden.
En toen……..was het de bedoeling dat we dat zaterdagavond op het weblog zouden plaatsen.
Toen bleek dat we geen internetverbinding konden krijgen. Ook zondagmorgen niet.
We stonden op met een stralende zon en –1 en reden in 4 uur tijd naar Freiburg, waarbij we de temperatuur weer zagen stijgen naar +9. Praktische mensen zullen dan mogelijk denken: dan had je net zo goed thuis kunnen blijven.
In Freiburg hadden we een stadscamping uitgezocht. Dat leek ons leuk; zo de stad in kunnen wandelen. Tom stuurde ons de goede kant op, maar kon ook niet weten dat er juist nu een marathon werd gelopen en vriendelijke Freiburgers meldden ons dat het unmöglich war op die camping te komen. Na zessen pas. Midden in zo’n stad je auto met caravan ergens 4 uur parkeren is eveneens unmöglich, dus zijn we doorgereden naar Kirchzarten. En Tom maar roepen dat we om moesten keren.
In Kirchzarten staan we dan nu op een duurdere camping, met duur internet en denken eindelijk ons verhaal kwijt te kunnen. Blijkt de website Waarbenjij.nu in onderhoud!
Soms zit het mee en soms zit het tegen. Spijtig, want iedereen heeft het zondagsontbijt al lang en breed achter de kiezen. Volgende zondag hopelijk wel op tijd, maar we zijn wel afhankelijk van een internetmogelijkheid en willen daar niet wekelijks de hoofdprijs voor betalen. Dus; we doen ons best, maar niet tegen elke prijs.
En zo komt het dus dat dit pas maandagmorgen de lucht in gaat vanwege onderhoud aan de website. Grote kans dat het beheer dit verhaal dan nog een keer plaatst. Awel! Beter 2x dan geen keer.

• 08 April 2013 - 14:41

Loet:

Het is maar goed, dat we niet overal onze invloed laten gelden.
    Maar niet getreurd, ik keek vanmorgen even naar de weerberichten voor de komende periode.
    In het noorden, Denemarken, wordt het beter, zo zelfs dat ik zonnebrandcrème, etc. moet meenemen en het thermos vispak kan thuislaten.
    Groetjes Loet