Van west naar oost, van chaos naar rust. - Reisverslag uit Pompei Scavi, Italië van clemaria - WaarBenJij.nu Van west naar oost, van chaos naar rust. - Reisverslag uit Pompei Scavi, Italië van clemaria - WaarBenJij.nu

Van west naar oost, van chaos naar rust.

Door: Marianca

25 Mei 2013 | Italië, Pompei Scavi

Maar voordat het zover was bezochten we op zondag Paestum met de prachtige restanten van Griekse tempels en de Amalfikust. We vertrokken vroeg met zeer duistere luchten en hadden het in Paestum zelf behoorlijk fris met een koude wind uit zee en regendruppels uit de lucht, dus helaas geen blauwe lucht als achtergrond maar dat maakte de tempels er niet minder mooi door. Tegen de tijd dat we bij de Amalfikust aankwamen was die blauwe lucht er wel. Genieten dus van prachtige panorama’s al was het zelfs nu in het voorseizoen haast niet mogelijk af en toe een parkeerplaatsje te veroveren en bleven we ons verbazen over merkwaardig rijgedrag op een weg zo bochtig en smal dat het maar goed is dat campers en caravans er verboden zijn.
Maandag namen we de trein naar Sorrento, daar de ferry naar Capri en vanuit de haven de funiculare naar Capri-stad , waar vandaan we een mooie wandeling maakten naar de Arco Naturale en de Faraglioni. Terug in de stad konden we niet anders dan mee schuifelen in de stroom toeristen langs de winkeltjes van Gucci, Armani, Ferragamo en noem ze maar op. Cleem zag een mooie blazer, maar die was met € 3350,- toch iets boven de begroting en daarmee was Capri wel fini voor ons.
Dinsdag verlieten we Pompeji nadat we eerst ruzie hadden gehad met de verlichting van de caravan en vervolgens met Tom, die ons perse over de markt en door de smalste straatjes wilde hebben, terwijl we geen richting konden aangeven. Nu doet het merendeel van de Italianen dat ook niet, maar met een caravan voelt dat toch wat ongemakkelijk. Gelukkig werd het al heel snel een heel stuk rustiger op de weg, schoner ook en beter onderhouden.
De camping bij Manfredonia was zeker niet leeg, maar wel een verademing vergeleken bij Napels en Pompeji.
In een poging het euvel met de verlichting op te lossen werd de auto maar liefst 3x versleept!! Terwijl het ging om een nieuw zekeringetje en een check of de aansluiting wel goed was. Gelukkig bleek onze Nederlandse buurvrouw het Italiaans machtig, zodat een totale Babylonische spraakverwarring achterwege bleef.
Omdat het niet het strandweer was wat we hoopten, trokken we vrijdag noordelijker, voorbij Pescara.
vandaag, zaterdag, een heerlijke dag in de zon met een boek. Zo zou het leven toch altijd moeten zijn.
Foto's:
1. griekse tempel in Paestum
2. Amalfikust
3. Capri, de Faraglioni
4. roses de clap
5. gat in de lucht

• 26 Mei 2013 - 13:53

Rob En Paula:

Hi, jullie net gemist op skye, drukte geloof ik een verkeerd knopje in en daarna is de verbinding niet meer gelukt. Jammer dan maar even zo bijkletsen.
    Het weer valt op gisteren na nog steeds tegen geloof ik hé, nu hier ook hoor het is koud vies kl... weer brr niets aan. Wij hebben er al weer een week werken opzitten dus van vakantiegevoel is niets meer over. Rob een aantal nachtdiensten en direct daarna een middagdienst. Dus die is geheel ontregeld zal ik maar zeggen.
    Ook wij hadden op de frankrijk reis ruzie met Tom, dat bleek ook een zekering en heeft even geduurd voor wij die hadden gevonden maar ja weer wat geleerd hieruit dus vooruit dan maar.Tevens hebben we weer een nostaligische kaart aangeschaft voor het geval dat. Wij hebben zondag ook de Ardennen nog verlaten, plensen plensen dus begonnen we weer opgeruimd aan de werkweek.
    Volgende week zijn wij een aantal dagen in Magdenburg vlakbij Berlijn. Daar is een evenement voor de Belgen (herdershonden) dan. Ook doet Yukan daar mee aan een wedstrijd dus veel tijd om daar nog even potsdam of Berlijn in te trekken zal er niet zijn maar we zien wel weer oude bekenden en dat is altijd gezellig.
    Ik zou je nog wel foto's toesturen maar dat Outlook is ook weer aangepast en nu krijg ik de fotobestanden niet verkleind. ggrrrr elke keer die wijzigingen wordt er gek van.
    Zou toch handig zijn als jullie je aanmelden op facebook , kan je in ieder geval het wel en wee meevolgen en zelf hoef je natuurlijk niets te melden als je dat niet wilt.
    O ja, wij hebben een lammetje geadopteerd een zwartje in een witte kudde en ze heet Sofie.
    (Er zijn mensen die vinden dat ik iets met zwarte schapen heb dus dit kon ik niet nalaten)
    Nu luidjes mooie week maar weer doei doei.