Toscane; cypressen en hangmatspinnen - Reisverslag uit Sestri Levante, Italië van clemaria - WaarBenJij.nu Toscane; cypressen en hangmatspinnen - Reisverslag uit Sestri Levante, Italië van clemaria - WaarBenJij.nu

Toscane; cypressen en hangmatspinnen

Door: Marianca

Blijf op de hoogte en volg

05 Mei 2013 | Italië, Sestri Levante


We hadden graag een lyrische beschrijving gegeven van Cinque Terre, maar nadat we zondags naar een camping ten oosten van La Spezia waren gereden om de tocht van daaruit te maken – IlMeteo.it gaf aan dat het maandags mooi wandelweer zou zijn- werden we vroeg in de morgen opnieuw verrast door vele venijnige tikken op het dak en besloten om dat deel van Italië dan maar te bewaren voor een andere reis en zijn we door het prachtige Toscaanse landschap doorgereden tot onder Siena. Eerst die bedrieglijke Italiaanse meteosite weer verwijderd uit de favorieten! En toen eerst genoten van zon, een mooie plek me uitzicht op de omringende heuvels en, waarschijnlijk als eerste campinggast van dit seizoen, het prachtige zwembad eer aan gedaan met 20 baantjes, die toch niet konden verhelpen dat ik blauw van de kou gauw een warme douche moest nemen! Cleem waagde zijn delicate lichaam niet aan een dergelijke beproeving!
De volgende ochtend: weer van die tikjes, maar nu iets minder gestaag en met periodes van stilte ertussen en omdat het een fietsgebied is voor de zeer fanatieken, stapten wij in de auto en maakten een prachtige rit, die ons o.a. langs een oude abdij voerde en langs en in Monteriggiano, waar we konden constateren dat het restaurantje binnen de vestigmuren, waar we 15 jaar geleden heerlijk hadden gegeten er nog steeds was.
Na weer een “rustdag” kregen we opnieuw een bijna volledige regendag en hoewel we hadden willen opbreken ontnam al dat water ons de zin volledig ! En boeken zijn er tenslotte om ook gelezen te worden.
Vrijdag reden we door een sprookjesachtige nevel, waarin we tienduizenden spinnenwebjes in de vorm van hangmatjes zagen hangen in de struiken langs de weg, naar de R2 van Siena naar Rome, via Viterbo en nu staan we op camping Happy ( en dat zijn we) op een steenworp afstand van de grote rondweg om Rome, waarbij je zou denken dat dat heel lawaaierig moet zijn, maar het tegendeel is waar.
Met een shuttlebusje word je naar het dichtstbijzijnde station gebracht met aansluiting op de metro en zo kom je makkelijk de stad in en kan je eigen auto blijven staan.
Wie nu denkt dat het kommer en kwel is met het weer: dat vat best mee al valt er veel en vaak regen; iets wat ook door de Italianen als opmerkelijk wordt beschouwd, maar zij zijn er , begrijpelijk, over het algemeen wel blij mee.
Vertrokken we 4 weken geleden met het winterdekbed op het bed en een warm hemd aan, ‘s avonds en vaak ook overdag nog een kacheltje aan, dikke sokken, vest of trui; nu staan alle ramen wijd open, het zomerdekbed is al aan de warme kant, schaduw een zeer gewaardeerde plek om te zitten en bedenken we wat de gunstigste tijd is om die grote stad te gaan aanvallen.
Daarover volgende week.
foto,s:
cypressen
italiaanse lunch
terra- siena
Moneriggiano
hangmatspin

  • 05 Mei 2013 - 16:10

    Lia:

    nou, er zijn rottere manieren om je pensioen door te komen. Zo te zien is het, inclusief de regenbuitjes, lekker genieten voor jullie.
    Ik neem aan dat marianca deze verslagen verzendt. Maar heel leuk, ik krijg de verslagen altijd in duplo in mijn account. Is dat een kwestie van te snel op de verzendknop drukken of sta ik 2 keer op jullie lijst.
    Nog een hele fijne week en ik zie met veel plezier volgende week weer jullie verslag.
    Vanuit zonnig en redelijk warm (echt waar) pijnacker, de garoetjes, X Lia

  • 09 Mei 2013 - 09:39

    Paul:

    Gelezen.

    Al enkele malen had ik het voornemen om de reisverslagen door te nemen. Nu maar ook eens echt gedaan. De automatische update is waarschijnlijk niet goed doorgekomen, dus ik had nog geen verslag gelezen. Deze staat nu aan, dus hopelijk iedere zondag een ochtend bericht. Hierbij neem ik wel notitie van het feit dat een goedwerkend netwerk niet overal in europa beschikbaar is en dus mogelijk op zondagochtend naar een wit scherm zit te gluren.
    Jammer dat het tegen zat bij het wandelpad bij cingle terre, dit schijnt bijzonder mooi te zijn en zou ik graag zelf eens willen lopen. Ik wacht nog maar even op mijn pensioen. Gelukkig heeft de laars veel moois te bieden, dus is er altijd wel een alternatief.
    Hier hebben we zojuist enkele mooie dagen gehad. Dinsdag een bezoek gebracht aan Gent, wat een bijzonder mooie stad is dat. Nu vallen hier ook regelmatig de druppels naar beneden, maar dat is ondertussen wel nodig ook. Hopelijk worden we de komende dagen nog verblijdt met wat zon.
    Veel plezier verder en tot lees.

    Groeten,

    Paul

  • 09 Mei 2013 - 17:47

    Paula:

    Hè,hè eindelijk is het gelukt maar moet zeggen dat het wel doorzetten is geweest om jullie te kunnen vinden. Of de site was in bewerking, of het was een lokaal programma? Of ik kwam bij jullie foto.s van de wereldreis maar goed ik,wij zijn weer in beeld.
    Even bij gelezen en zie dat er al weer aardig wat is bezichtigd. Wij zijn druk aan het pakken voor ons weekje gelddetectie in Frankrijk.Hebben er enorm veel zin in na alle drukte die onze familie nu eenmaal met zich mee brengt. maar goed ook veel leuke dingen gedaan de afgelopen week en maar 2 dagen gewerkt, dus mag niet klagen.
    Rob moet nog 2 dgn werken en ik vis hem dan bij zijn werk op om door te rijden naar Briare.
    Ik ga dit keer geen computers meeslepen en fototoestel is onvindbaar dus alles is afhankelijk van mijn appel telefoontje. Neem gewoon voor 2 euro per dag een bundel bellen internet sms voor het buitenland, kan ik toch een beetje het wel en wee blijven Over het weer in Nederland is momenteel niet veel te klagen, hebben toch al regelmatig buiten gezeten, geluncht etc. Wij hopen uiteraard op droog weer maar de laarzen gaan voor de zekerheid toch mee. Aangezien jullie nog steeds geen face-book fans zijn zal ik jullie dan maar apart onze belevenissen sturen via dit medium. Nu reis ze rustig verder we spreken/mailen weer snel groetjes Rob en Paula

  • 11 Mei 2013 - 07:53

    Stef En Wil:

    Ja,die meteo is me wat. Hebben nu onze eerste week "caravannen" gehad. Met mooi weer begonnen, maar nu is het verrekte fris. Met de tent waren we echt al vertrokken, maar nu zitten we heerlijk warm binnen. Dus......we houden de caravan maar ( tent is trouwens toch al verkocht). Blijkbaar is het weer overal van slag. Dat komt in Ommen eind augustus helemaal goed.
    Goede reis verder. Groet'n uut Deeeeenekaaamp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Sestri Levante

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Oktober 2013

De laatste week gaat in

06 Oktober 2013

Tour de Nostalgie

27 September 2013

Qui, the fuck, is Youp de la Barriere?

16 September 2013

De klus geklaard! Nazomeren kan beginnen.

07 September 2013

Nazomeren in Frankrijk

Actief sinds 30 Maart 2013
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 32803

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: